Tuesday, November 10, 2009

Конзумеризам

Конзумеризмот, најголема по¬врзаност има со западниот свет, но во секој случај факт е дека се работи за мултикултурна појава која не познава граници.
Купувањето на материјални добра како најосновна потреба по¬знато е уште од најстарите цивилизации како што се Древната Египетска Цивилизација, Вавилонската, Староримската и др, меѓутоа конзумеризмот својот најголем пресврт го доживеал за време на индустриската револуција кога за прв пат во историјата се створила ситуација на достапност на разни производи во доволни количини по изразито ниски цени и достапни за секого.
Во денешни денови, со широкото влијание на неолибералниот капитализам конзумеризмот или како што во поново време се нарекуна економски материјализам има навлезено во секоја пора на секојдневниот живот на луѓето а како резултат на него се појавија и нови
термини како животен стил, ло-цијата, а во исто време стои на локално и глобално продавање и ку-патот на големите современи корпување, и др. порации. Суштински, идејата на ан¬За прв пат поголемо внимание на тиконзумеризмот е да покаже дека
овај феномен му обратил социологот и економист Тхорстеин Веблен на преминот во XX век кaде што
целата оваа појава ја опишува како неразумен и збунувачки облик на економско однесување а голем дел во своите проучувања на оваа про¬блематика им посветил и Карл Маркс.
“ Нападната потрошувачка” во по¬четокот беше поврзувана со големото влијание на медиумите, културната блокада и последиците од продуктивизмот.
Прашањето за конзумеризмот е важно од многу различни аспекти, кои во него всушност се вкрстуваат: економскиот, културниот, политич¬киот, психолошкиот момент. Конзумеризмот влијае на новиот културен систем, системот за про¬мовирање на социјални вредности.
Антиконзумеризам
Како социополитичко движење против конзумеризмот, се јавува антиконзумеризмот кој потекнува од два извора, и тоа oд религијата и социјалниот активизам. Некои религии тврдат дека материјализ¬мот стои на патот помеѓу поедине¬цот и божественото и дека сето ова е својствено за неморалот. Антикон¬зумеризмот во функција на социјал¬ниот активизам е во тесна врска и со разните еколошки движења и движењата за заштита на животните, борбата против глобализа
материјализмот не е главна при¬чина за опстојувањето на човекот. Во критички контекст, конзумеризмот се користи за опишување на склоноста на поединци да се идентификуваат со производи или услуги кои ги конзумираат, особено со оние што имаат име на некој комерцијален бренд или привлекуваат со својот статусен симбол, како на при¬мер: луксузни автомобили, дизајнирана облека, скап накит и т.н. каде во услови на глобализаијата достапноста на истите е на највисоко ниво за разлика од предходно. Антиконзумеристите сметаат дека луксузните и често непотребни продукти не се ништо повеќе, туку само социјални сигнали на шопинг манијаците кои се идентификуваат со своите истомисленици преку приказот на слични производи и дека зголемената потрошувачка адекватно го зголемува искористувањето на ресурсите, ја згоемува загаденоста на животната средина а настануваат и зголемени климaтски промени.
За омасовување на конзумеризмот, исто така голема заслуга има и глобализацијата, која се дефинира како процес на трансформација на локалните и регионални единки во еден глобален феномен, а во случајот еден глобален пазар. Кога се сподлабочина, а со тоа и подлегнуваме полесно.Мотивите и целите на рекламите се едноставни (кажи ДА), а пораките кодирани неколкукратно, со цел да се сокрие едноставноста на мотивите на самата реклама. Генерално земено најчестите психолошки трикови кои рекламите ги експлоатираат се следните: Провокативноста, и разголеноста на актерите во рекламите алфа и омега во нинто реализирање
Џингловите, по манипулацијата со нашите визуелни сетила, под реден број два, следува манипулација со слухот и комплементарните ритам и мелодија, т.е преку ритмичната и повторлива музика. Кога некој џингл, слоган ќе ви се приврти в глава, тоа не излегува лесно.
Фантазирање, апсурдното и фантазирањето често се испреплетуваат, и се хранат едно од друго. Како и да е, поттикнување на фантазирањето и на ситуации во кои можете да се проектирате себе си, се тешки за одолевање. Еден модел на потикнување на фантазијата е да изфантазираш да изгледаш како некоја манекенка или да си фаца ала Мајкл Џордан со тоа што ќе земеш нешто што тие земаат
Сведоштво, ако сте ја гледала Калиопи од пред некој ден како дава подршка на владините активности, во суштина тоа е тоа. Луѓето се прилично подложни на влијание на муабетотите кои с евртат околу нив. Препораката влијае во висок степен за тоа какви ставови донесуваме за нештата.
За што се работи?
Buy Nothing денот е едноставна идеја со која се преиспитува потрошувачката култура преку идејата за ден без купување. Buy Nothing денот е глобален феномен и израз на протест кон конзумеризмот кој некои луѓе го одбележуваат како празник, други пак како улична заменува глобализацијата, најчесто се мисли на економска глобализација која во практиката е итеграција на национални и меѓународни еко¬номии преку тговијата кеде застапена е миграцијата и масовното ширење на технологијата.

Во интерес на конзумеризмот, не смее да се заборави и мaркетин¬гот кој е прв и основен негов соучесник и без него не може да се замисли функционирањето на конзумеризмот. Кога се зборува за реклами, често се заборава колку е самата рекламна индустрија базирана на сериозни студии на навиките на човекот и сознанијата на социјалната психологија. Така најчесто ја потценуваме нејзината
бава. Секој може да земе учество со тоа што ќе потроши ден без тро¬шење.

Buy Nothing Day — За што се работи?
29–ти Ноември е Buy Nothing Day, ден на кој имате можност да го замете предизвикот со тоа што ќе се исклучите од потрошувач кото лудило и ќе се вклучите во автентичниот живот.
Правилата се едноставни, во траење од 24 часа треба да из вршите детоксикација од конзу меризмот и да живеете без шопинг. Секој може да учествува во акцијата со тоа што ќе по троши ден без потрошување. Buy Nothing денот е најголемата 24 часовена акција против конзумеризмот. Низ целиот свет луѓето ќе направат пакт со кој ќе земат еднодневна пауза од шопингот како личен експеримент или пак како јавен став. Најдоброто нешто во врска со целата работа е фактот што е бесплатно.
Што можам да направам?
Буквално не правењето ништо е правење нешто. Меѓутоа, посвету¬вањето на помала потрошувачка е само старт. Вклучете се во локал¬ната кампања на одбележување на овој ден. Најбитно e добро да се за¬бавувате и да ја ширете идејата за Buy Nothing денот.

Што ќе постигнам?
Да издржите 24 часа без воопшто да потрошите пари е неверојатен предизвик преку кој ќе се почувству¬вате детоксифициран од конзумеризмот и ќе сфатите колку многу од вашето слободно време трошите на шопинг. Во текот на 24 часа вашиот
живот повторно ќе ви припаѓа вам, што претставува најголемо достигнување. Buy Nothing денот е можност да се посветите на помала потрошувачка, на повеќе рецикли¬рање и во предизвикувањето на големите корпорации да ги преиспитаат начините на кои созда¬ваат профит. Современиот конзумеризам можеби нуди интересни можности, но тоа не треба да се случува на сметката на животната средина и земјите во развој.

Дали еден ден може да направи разлика?



Што не е Buy Nothing Day?
Buy Nothing денот не е ден против верските празници како Божик или одбележувањето на Новата година во чиј период потрошувачкото лудило е во својот пик. Исто така и не е насочен против локалните неза¬висни бизниси и оние кои што учествуваат во одбележувањето на денот секако не се група на скржавци. Всушност со Buy Nothing Day се дава поддршка на локалните дуќани и зелените пазари кои се повеќе исчезнуваат и на чии места се создаваат шопинг центри во кои до¬минираат клоновите на големите
светски брендови. Самите локални дуќани можат да се вклучат во одбележувањето, делејќи бесплатни примероци од некој од своите производи, секако во согласност со своите можности.
Зошто шопингот не чини?
Не се работи за тоа дали шопи¬гингот само по себе е штетен, туку за нештата кои ги купуваме. Најбогатите западни земји кои претставуваат 20 проценти од светската популација, трошат 80 проценти од светските природни ресурси со што предизвикуваат непропорционално ниво на штета на животната средина и нерамноправна дистрибу¬ција на богатствата. Како потрошувачи би требало да ги преиспитуваме производите кои ги купуваме и компаниите кои ги произведуваат. Идејата се состои во тоа да се натераат луѓето да застанат и да размислат што и колку многу од она што го купуваат влијае врз животната средина и земјите во развој. Постојано се зголемува бројот на големите корпорации кои користат евтина работна сила во земјите во развој во кои не постојат системи со кои можат да се зашти¬тат правата на работниците какви што постојат во развиените земји од Западот. На средства од дијаспората како и големината и бројноста на банкарските кредити. А...како беше она....ако не си кабадаја, не си битолчанeц, и во продолжение...ако не си шопинг манијачка, не си битол¬чанка. Ако не си “доте рана” во комбинација, подобро и не појавувај на Широк Сокак кој последниве години, дефинитивно е претвотен во модна писта. Тука се забележуваат чанти од Луи Битолскиот конзумеризам.
Доколку се обидеме во една реченица да го сместиме зборот конзумеризам и Македонија, т.е. Битола објективноста ни дозволува да се спомне дека токму нашиот град е еден од најинфицираните од овај релативно понов синдром. Па, кога секој млад човек се обидува Битола да ја спореди со другите македонски провинциски градови, во никој случај не остава а да не го спомне присуството на гoлеми и скапи брендови како што се
Фиори, Теранова, за разлика од соседните градови демек е тоа некое достигнување.
Конзумеризмот битолски, се движи правопропорционално со зголемувањето на сиромаштијата, приливот Витон, по некој колан од Версаче, а пак секој продавач од бутиците на оваа славна улица има научено само една реченица “Ааааа робата не ни е турска! Вчера се вратив од Солун!!! ” А и момците битолски, не се ништо подолу од своите колешки. “Море глуп град! Да се немало паркинг ни за лек!!! ” Во ред. Свативме дека татиниот син не нашол место за моторот или колата. А пак ако преку некој познат келнер на девојката и резервира сепаре за вечер, е тоа... е вистинско достигнување!
Навистина градот како да го запоседнала некоја маѓија. Секој е “до теран”, без едно кафе дневно на Шорок Сокак не се можи... А... скоро никој не работи...Навистина чудна работа.
Ако во 60-те години во Америка конзумеризмот доживуваше процут како резултат на влијанието од културната блокада и последиците од продуктивноста, денес ова е случај во нашата држава, само со една мала забелешка или разлика, а тоа дека Македонија денес во однос на Америка во тоа време се соочува со најголема невработеност и најголем трговски дефицит во својата капиталистичка историја. А сте се запрашале ли некогаш кои се последиците од потрошувачката треска? Ви паднало некогаш на памет дека овај феномен е една од главните причини за актуелната фи¬нансиска, односно економска криза? Па, да покажеме дека сеуште
знаеме да живееме автентично.
Затоа мисли глобално делувај локално, односно мисли колек¬тивно делувај индивидуално. Се се започнува од себе, еден по еден, па потоа сите заедно.

1 comment:

Anonymous said...

Би сакал да ви ја претставам веб-страницата за пазарење од САД (Соединетите Американски Држави) многу е добра и имам порачувано неколку пати од нив. Се вика Виадрес www.viaddress.com. Многу сум задоволен од нивните услуги па ако на некој му треба нешто а нема Пај-Пал ова е совршено.

 

BLOK © 2008.